Här finns rapsodiska tankar om sådant som jag hört, läst och sett, kort sagt upptäckter av olika slag. Det rör sig mestadels om klassisk musik, litteratur och konst, men även resor och episoder ur vardagen.

"Omkring allt färdigt står det ogjorda och växer". - R M Rilke

onsdag 29 februari 2012

Vår i London - bildbevis


Nyss hemkommen från London kan jag rapportera att våren redan är här, dvs. åtminstone där. Sjutton grader i fredags gav en rejäl skjuts åt årstidsväxlingen. Morgonpromenaden i Hyde Park i lördags i strålande sol var en ren njutning, även om temperaturen i skuggan då sjunkit till 11-12 grader. Joggarna, flickorna till häst, hundarna med sina mattar och hussar, blommorna i träd och rabatter, människorna på väg till jobbet, alla syntes njuta av detta. Joggarna är visserligen svåra att avläsa i deras upptagenhet av kroppsansträngningen, men jag tar för givet att i princip hela skapelsen tackade och lovade vädergudarna.






Det var bra länge sen sist jag var i London. Vid varje återbesök blir jag lika positivt stämd, inte minst i musikaliskt hänseende. Jag återkommer till detta.

Foto: EJ (Bilderna är klickbara)

Inga kommentarer: