Här finns rapsodiska tankar om sådant som jag hört, läst och sett, kort sagt upptäckter av olika slag. Det rör sig mestadels om klassisk musik, litteratur och konst, men även resor och episoder ur vardagen.

"Omkring allt färdigt står det ogjorda och växer". - R M Rilke

söndag 19 oktober 2014

Livet efter detta


Jag tog en nummerlapp och satte mig att vänta.
Framför mig på en pelare föll blicken på en affisch som med stora bokstäver meddelade följande:
Vi vet vad som händer efter döden.
Vi kan kärlek, död och pengar, fortsatte texten i något mindre stil.
Boka gärna tid för möte.
Jag var välkommen, försäkrades det också.
Fick så småningom mitt ärende uträttat - det gällde varken kärlek eller död.
Utan inbokning lämnade jag sedan Swedbanks lokal, vid Stora Torget i Uppsala.

Inga kommentarer: