Här finns rapsodiska tankar om sådant som jag hört, läst och sett, kort sagt upptäckter av olika slag. Det rör sig mestadels om klassisk musik, litteratur och konst, men även resor och episoder ur vardagen.

"Omkring allt färdigt står det ogjorda och växer". - R M Rilke

söndag 20 september 2009

Liten bloggpaus




Det lutar åt Pisa.

Eftersom jag är bortrest nästa vecka är jag frånvarande även här under dessa dagar.

Jag ska till Pisa och bland annat göra ett djärvt försök att räta upp det där bedrövliga tornet som lutat så illa alltsedan det började byggas på 1100-talet. Hittills har ju italienarna bara försökt förstärka grunden på olika sätt så att det inte ska falla omkull. Förmodligen nöjer man sig med detta därför att man annars är rädd för att hela intresset för detta torn dramatiskt skulle minska.

Jag gör i alla fall ett försök och återkommer med en rapport.

4 kommentarer:

Inre exil sa...

Jag önskar dig en fin resa Einar, hoppas att den bjuder fin musik, poesi, vin och sol!

Einar J sa...

Tack Thomas!
Jag är säker på att det blir en god del av allt detta - vid sidan om konferensandet som är det huvudsakliga ärendet denna gång.

Berith sa...

Åker själv på tjänsteresa till London en vecka. Tur att jag inte behöver åta mig att räta upp något lutande torn...

Einar J sa...

Jag hinner se din kommentar innan jag ger mig iväg. Får väl fundera på det rimliga i den självpåtagna uppgiften.
Men du kan väl titta till Big Ben i alla fall?