Här finns rapsodiska tankar om sådant som jag hört, läst och sett, kort sagt upptäckter av olika slag. Det rör sig mestadels om klassisk musik, litteratur och konst, men även resor och episoder ur vardagen.

"Omkring allt färdigt står det ogjorda och växer". - R M Rilke

lördag 24 december 2011

God Jul!


Alla mina läsare tillönskas en God Jul - med eller utan snö, med eller utan gran, med eller utan klappar under den eventuella granen.

En lugn stund i läshörnan med ett glas gammalt portvin ska jag själv se till att jag får. Även så fader Bach i lurarna:

http://youtu.be/SikvYdV1XQ4

Foto: EJ

3 kommentarer:

Lennart Erling sa...

Ett lite senkommet God jul från mig, men för den som är ledig under mellandagarna är det fortfarande jul...

Klinkmann sa...

Gott slut på året och ett spännande nytt bloggår!

Einar J sa...

Tack detsamma!
Önskar er båda ett riktigt gott nytt år!